ایرانسل

ساخت وبلاگ

برنامه کاربردی گوگل لنز در جدیدترین به روز رسانی خود قابلیت های جدیدی را دریافت کرده است. که این ابزار قادر است تا تمامی متن هایی که به صورت رایانه ای و یا دستی نوشته شده اند را بخواند. بدین ترتیب کلیه کاربران این نرم افزار می توانند علاوه بر شنیدن تلفظ صحیح کلمات، مطالب اسکن شده را به داخل رایانه منتقل کنند.
خواندن متن های اسکن شده توسط نسخه جدید گوگل لنز

طبق اعلام این شرکت، در حال حاضر تمام کاربران نسخه اندروید گوگل لنز می‌توانند از این امکانات بهره ببرند و کاربران iOS هم به غیر از ویژگی تلفظ لغات، از دیگر ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن بهره‌مند شده‌اند.

یادگیری تلفظ دشوار کلمات

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید گوگل لنز مربوط به یادگیری تلفظ کلمات دشوار است. بعد از اسکن عبارت موردنظر، تنها کافی است آن را انتخاب کنید و بر گزینه جدید Listen ضربه بزنید تا تلفظ درست آن را بشنوید. همچنین گوگل لنز با جستجوی عبارات انتخاب شده در موتور جستجوی این شرکت، می‌تواند به کاربران در مورد یادگیری مفاهیم جدید کمک برساند.

کپی و پیست کردن متن دستخط

فرض کنید که یادداشتی بر روی کاغذ نوشته‌اید و حالا می‌خواهید متن آن را ایمیل کنید یا در کامپیوتر بر روی متن موردنظر ویرایش‌هایی اعمال کنید. حالا به لطف این قابلیت جدید گوگل لنز، می‌توانید متن مذکور را انتخاب و سپس بر گزینه copy to computer ضربه بزنید تا این متن روانه‌ی کامپیوتر شما شود. به غیر از دستخط، برای متون چاپ شده هم می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. به گفته گوگل، برای این کار در کامپیوتر باید از مرورگر کروم استفاده کنید و در ضمن اکانت ثبت شده بر روی آن باید با اکانت گوگل مربوط به اپلیکیشن گوگل لنز گوشی یکسان باشد.

اپلیکیشن گوگل لنز از مدت‌ها قبل از قابلیت انتقال متن دستخط به گوشی هوشمند بهره می‌برد. اما حالا به لطف این قابلیت جدید، به راحتی می‌توانید این متون را به کامیپوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها منتقل کنید.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : گوگل,اپلیکیشن,کامپیوتر,لنز, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 263 تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 ساعت: 19:39

در اوایل توسعه ۵G در بازار، فقط گوشی های هوشمند پرچمدار می توانستند به دلایل واضح از شبکه ۵G پشتیبانی کنند. با این حال، همه جیز به سرعت با ظهور تراشه های ۵G میان رده تغییر کرد. در حال حاضر کلیه شرکت‌ها از حداقل یک پردازنده مجهز به ۵G بهره می‌برند به جز اپل که خب به احتمال زیاد چیپست A14 این قابلیت را به همراه خواهد داشت.
پردازنده جدید مدیاتک با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G به زودی معرفی می‌شود

مدیاتک، سازنده تراشه تایوانی،در بازار پردازنده‌ها مانند اگزینوس، کایرین، اسنپدراگون و سری A اپل آنقدرها محبوب و معروف نیست، سعی دارد با تولید محصولات میان‌رده ولی قدرتمند و مجهز، توجه کاربران را به سوی خود جلب کند. در ماه ژانویه امسال شاهد معرفی پردازنده‌های Dimensity 800 و Dimensity 1000 از این شرکت بودیم. حتی مدل +Dimensity 1000 این شرکت نیز اخیرا به همراه گوشی ویوو iQOO Z1 رونمایی شد.

می‌توان انتظار داشت پردازنده جدید مدیاتک به همراه گوشی ردمی K30i راهی بازار شود. شنیده بودیم این محصول به هنگام عرضه از اینترنت ۵G پشتیبانی خواهد کرد و از آن جایی هم که یک میان‌رده است، احتمال اینکه +Dimensity 800 قلب تپنده آن باشد بسیار زیاد خواهد بود. این گوشی قرار است با قیمت ۲۸۰ دلار راهی بازار شود که اگر این اتفاق رخ دهد شاهد ارزان‌ترین گوشی ۵G خواهیم بود که به بازار عرضه شده.

این پوستر هیچ اطلاعات دیگری در رابطه با پردازنده جدید مدیاتک مشخص نکرد بنابراین نمی‌توانیم چیزی را با قاطعیت در رابطه با آن بیان کنیم. آنر در تاریخ ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت) رویدادی را برگزار خواهد کرد که خب بعید به نظر می‌رسد در آن از پردازنده جدید مدیاتک استفاده شود. به خصوص اینکه هواوی چیپ‌های اختصاصی خود را تولید می‌کند.

امروز اما صفحه رسمی این شرکت در ویبو به وجود یک چیپست ۵G دیگر اشاره کرد که می‌تواند پردازنده +Dimensity 800 باشد با گرافیک قوی‌تر. درست مانند تصمیمی که کوالکام در قبال اسنپدراگون ۷۳۰ و اسنپدراگون ۷۳۰G گرفت.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مدیاتک,اپل,اینترنت,گوشی تلفن همراه, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 236 تاريخ : يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 ساعت: 20:02

اینترنت اشیاء فناوری جدیدی ست که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم میگردد. فناوری اینترنت اشیا نقش بسیار مهمی در دنیای کارآفرینان بازی می کند.در واقع شهر هوشمند چشم اندازی از توسعه شهری است که فناوری اطلاعات و ارتباطات را در غالب راهکارهای اینترنت اشیا یکپارچه کرده تا روشی امن به منظور مدیریت دارایی های شهری ارائه دهد.
شهر هوشمند و تاثیر اینترنت اشیا در آن

با بهره‌ گیری موثرتر از منابع دولت‌ ها می‌ توان هزینه‌ ها را پایین آورد ، کیفیت زندگی را ارتقا داد و نیاز نسل‌ های آینده را برآورده کرد.از آن جایی که مردم به صورت افزاینده‌ ای از مناطق روستایی به شهرها مهاجرت می‌ کنند و هزینه امور شهری به شکل قابل توجهی رو به افزایش است باید راهکار مناسبی جهت کنترل این هزینه ها در نظر گرفت. قطعا یک شهر هوشمند بهتر از یک شهر سنتی می ‌تواند به چالش‌ های ناشی از افزایش جمعیت واکنش نشان دهد.

به طور کلی کاربران اینترنت اشیاء به سه دسته تقسیم می شوند :

1- مصرف‌کنندگان : کسانی که به دنبال صرفه ‌جویی و تسهیل فرآیندها هستند.
2- صاحبان کسب ‌و کار : افرادی که به دنبال بهبود فرآیند ها و افزایش کارایی و بهره ‌وری و صرفه‌ جویی مالی هستند.
3- مدیران شهری و صاحبان صنایع : اشخاصی که امکان تصمیم ‌گیری راحت ‌تر و مدیریت بهینه منابع و پیشگیری از ضایعات ، توانایی ‌های مدیریتیشان را افزایش می ‌دهد.

خوشبختانه با پیشرفت فناوریهای حوزه دیجیتال دیگر نیازی نیست برای هوشمند ‌سازی یک شهر تمامی قسمت‌ های آن را تغییر دهیم یا شهری از نوبنا کنیم.

یکی از نکات مهم در زمینه IOT این است که این تکنولوژی در کنترل ترافیک از راه دور ، کاهش مصرف انرژی و آلودگی و تامین امنیت مکان های مختلف بسیار کارساز است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اینترنت,اینترانت,شهر هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 248 تاريخ : پنجشنبه 25 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:29

با توجه به خبرهای اعلام شده و به نقل از حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات ضمن توضیح در رابطه با افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در چند روز اخیر گفت : با وجود آنکه موضوع تنظیم بازار خرید و فروش گوشی‌های موبایل در حیطه اختیارات وزارت ارتباطات نیست اما به دلیل آنکه این وزارتخانه متولی طرح رجیستری گوشی‌های موبایل وارداتی است، در زمینه افزایش نرخ گوشی نیز همزمان با وزارتخانه‌های صنعت و اقتصاد ورود پیدا کرده است. در واقع مسوولین تصمیم گرفتند شرایطی را برای کاربران ایجاد کنند تا بتوانند قیمت گوشی هایی که با ارز دولتی وارد بازار شده‌اند را استعلام نمایندبا استفاده از این شرایط امکان سواستفاده و گران‌فروشی کاهش می‌یابد و مردم می‌توانند از گران‌فروشان شکایت کنند.

استعلام قیمت گوشی تلفن همراه با استفاده از سامانه همتا


با توجه به صحبت‌های جوشقانی، تعدادی از شرکت‌ها و وارد کنندگان موبایل با وجود آن که گوشی با نرخ 4200 تومان وارد کشور می‌کردند اما ضمن سواستفاده از شرایط اقتصادی کشور، گوشی‌ها را با قیمتی بیش از دوبرابر به مردم می‌فروشند.

روش استعلام قیمت واقعی گوشی‌های وارداتی چیست؟

به نظر می‌رسد از این پس به سامانه همتا یا #7777* که پیش از این فقط برای استعلام رجیستری گوشی در نظر گرفته شده بود، امکان جدیدی اضافه شده است که به وسیله آن می‌توانید قیمت گوشی‌هایی که با ارز دولتی وارد بازار شده‌اند را استعلام کنید

این به این معنی است که یک آیتم به آیتم‌های استعلام رجیستری افزوده شده است تا شما با وارد کردن کد IMEI گوشی در این سامانه، مطلع شوید که این گوشی با ارز دولتی وارد کشور شده است یا خیر. در این صورت می‌توانید با یک محاسبه ساده، نرخ اصلی گوشی را دریافت کنید.

هفته گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام فهرستی از 40 شرکت واردکننده گوشی همراه، توضیح داد: از ابتدای سال 97 تا 29 خردادماه به 40 شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه، ارز دولتی تخصیص داده شده است که 30 شرکت از این فهرست با بخشی از ارز تخصیص داده شده اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده‌اند.

حال باید دید با توجه به این روش‌های در نظر گرفته شده تا چه حد می‌توانند بازار موبایل را کنترل کنند و جلوی فروشندگان سودجو را بگیرند.

به عنوان مثال یک گوشی 1000 دلاری وقتی با ارز 4200 تومانی وارد کشور می‌شود با محاسبه عوارض و سود واردکننده و توزیع کننده، باید حدود 6 میلیون تومان به فروش برسد، اما این در حالی است که این گوشی هم اکنون در بازار ایران حدود 11 تا 12 میلیون تومان قیمت داده می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: به شرکت‌های واردکننده تلفن همراه از ابتدای امسال تاکنون 220 میلیون یورو ارز تخصیص داده شده است که تاکنون 30 شرکت حدود 600 هزار گوشی به ارزش 75  میلیون یورو را وارد بازار کرده‌اند، که با توجه به برآوردهای انجام شده این تعداد گوشی پاسخگوی نیاز متقاضیان هستند و نباید قیمت گوشی ظرف چند روز دو برابر گران شود.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : رجیستری,همتا,گوشی تلفن همراه, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 265 تاريخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 ساعت: 18:24

با توجه به خبرهای منتشر شده در روزهای اخیر بعد از آنکه ستاد مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه جزئیاتی از غیر فعال شدن 30 هزار گوشی تلفن همراه که به صورت غیر قانونی رجیستر شده بودند را تشریح نمود. برخی از کاربران مدعی شدند گوش های تلفن همراه خود را به صورت کاملا قانونی خریداری و رجیستری کردند بازهم تلفن همراهشان غیر فعال شده است.

مسدود شدن اشتباهی گوشی ها در طرح رجیستری


مهدی محبی رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران در مورد غیرفعال شدن 30 هزار تلفن همراه چنین توضیح داد: در حال حاضر به دلیل مغایرت اطلاعات گوشی های مسافری وارد شده با پاسپورت و کد ملی استفاده برای ثبت در سامانه رجیستری، 30 هزار گوشی موبایل غیرفعال شدند. این تلفن‌های همراه عمدتاً از مرداد ماه به بعد وارد شده‌اند و غیرفعال شدن این تلفن‌های همراه، فروشندگان گوشی‌های موبایل را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: ورود این تلفن‌های همراه در شرایطی بوده که همکاران ما بی‌اطلاع از نحوه ورود این موبایل‌ها، از سامانه همتا، استعلامات لازم را اخذ می‌کردند و بر اساس استعلام سامانه همتا، این موبایل‌ها مشکلی نداشته و ورودشان به صورت قانونی انجام شده بود ولی حالا همکاران ما متوجه شده‌اند که در ورود این تلفن‌های همراه، تخلفاتی رخ داده بوده است.

نکته جالب ماجرا این است که فروشندگان تلفن همراه نظر دیگری در خصوص موبایل های قطع شده دارند.

در ادامه سامانه‌ی همتا در توضیح اقدام جدید خود گفته است، این کار برای جلوگیری از امکان رجیستری گوشی‌های مسافری برای مصارف تجاری انجام شده است در حالی که به‌گفته‌ فروشندگان موبایل هیچ قانون یا مصوبه‌ای به فروشندگان اعلام نشده است؛ همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی گوشی‌های واردشده توسط شرکت‌های وارداتی نیز از شبکه خارج شده‌اند. به عبارتی می‌توان گفت، این موضوع ارتباطی با رجیستری گوشی‌های مسافری نداشته است یا احتمال استفاده از گوشی‌های مسافری از سوی شرکت‌های واردکننده نیز وجود دارد.

یکی از فروشندگان موبایل چنین توضیح داد: اغلب فروشگاه‌های فیزیکی یا اینترنتی فروش موبایل، بعد از خریداری قانونی موبایل آن‌ها را با کد ملی یا شماره تلفن خود فعال‌سازی می‌کنند تا روند انتقال مالکیت گوشی به مشتری راحت‌تر انجام شود. حال ربات سامانه‌ی همتا با مراجعه‌ غیرقانونی به پنل همتای کاربران و نقض حریم خصوصی کاربر  برخی از سریال‌ها را به‌صورت رندوم انتخاب و اقدام به مسدودسازی و سلب مالکیت گوشی‌های تلفن همراه کرده‌ است؛ گوشی‌هایی که به نام مشتری انتقال و ثبت شده‌ بودند. وی در ادامه توضیح داد، برخی گوشی‌های مسدودشده در سال 97 فعال‌سازی شده بودند و برخی دیگر تنها 24 ساعت از زمان فعال‌سازی آن‌ها گذشته بود. این نشان می‌دهد، قانون و الگوریتم خاصی برای مسدودسازی گوشی‌ها در نظر گرفته نشده و روند انتخاب تصادفی بوده است و صرفا بر مبنای تعداد ثبت سریال در یک روز و انتقال مالکیت در همان روز بوده است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : گوشی تلفن همراه,رجیستری,تکنولوژی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 697 تاريخ : يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 ساعت: 21:31

بنابر خبرهای منتشر شده از سوی روابط عمومی ایرانسل، این شرکت خدمات ارتباطی در زمستان سال 1394 برای اولین بار در ایران، با همکاری با سامانۀ «پیمان» شرکت «فرابوم»، این امکان را برای کاربران نسخۀ اندروید اپلیکیشن «ایرانسل من» فراهم کرده است تا همواره از وجود حداقل شارژ در حساب برای کاربران سیم کارت اعتباری و نیز پرداخت به موقع قبض برای کاربران سیم کارت دائمی اطمینان حاصل نمایند.

اپراتور دوم کشور خدمات «شارژ خودکار» را گسترش می‌دهد


در صورت تمایل به خرید سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانید به مراکز و نمایندگی های مجاز این اپراتور مراجعه نمائید و ضمن دریافت سیم کارت از خدمات آن نیز بهره مند شوید.

کاربران دائمی ایرانسل نیز با استفاده از این خدمات، اجازه می‌دهند صورت‌حساب‌شان در زمان مقرر به صورت خودکار پرداخت شود. به این ترتیب، نگرانی از قطع ارتباط به دلیل کمبود اعتبار حساب از بین می‌رود.

شارژ خودکار، عنوان خدماتی است که با همکاری بانک‌ها ارائه شده و از طریق آن، کاربران اعتباری ایرانسل، اجازه می‌دهند هر گاه اعتبار حساب‌شان به حداقل تعیین شده رسید، مبلغی که قبلاً تعیین کرده‌اند به صورت خودکار از حساب بانکی‌شان کسر و حساب ایرانسلی‌شان شارژ شود.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت,سیم کارت اعتباری,خرید سیم کارت,ایرانسل, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 296 تاريخ : پنجشنبه 18 ارديبهشت 1399 ساعت: 13:01

بر اساس گزارش های اعلام شده از سوی روابط عمومی ایرانسل، در پی بیماری کرونا در کشورمان و در راستای مسئولیت اجتماعی ایرانسل، این اپراتور در قالب پویش های مردمی رسمی، هشت و نیم میلیارد ریال نیز به مراکز درمانی و نهادهای مقابله با این بیماری در استان‌های مختلف اختصاص داد.

کمک یک میلیارد ریالی ایرانسل برای مقابله با کرونا


علاقه مندان جهت خرید سیم کارت اعتباری و دائمی ایرانسل می توانند به مراکز و نمایندگی های مجاز این اپراتور مراجعه نمایند و ضمن دریافت سیم کارت از خدمات آن نیز بهره مند شوند.

این مبالغ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد و تهران و در قالب پویش‌های مردمی که به دعوت دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداری‌ و شهرداری‌ها برای حمایت از کادر درمانی کشور و مجموعه‌های درگیر در امر پیشگیری تشکیل شده است، هزینه می‌شود.

ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، مصمم است در جریان همراهی مردم در مقابله با شیوع ویروس کرونا، شرایط بهره‌مندی بیشتر و بهتر از خدمات دیجیتال را تسهیل کند.

پیش از این نیز ایرانسل اقداماتی مانند در نظر گرفتن تمهیداتی برای انجام دورکاری حداکثری کارکنان، ارائه محتوای رایگان لنز و شبکه شیران، ارائه مکالمه رایگان به مدافعان سلامت، ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت هدیه به کاربران و ارائه تمهیدات و تخفیف‌هایی برای آموزش از راه دور دانشجویان و دانش‌آموزان را انجام داده است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت,سیم کارت اعتباری,اینترنت,ایرانسل, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 278 تاريخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 ساعت: 13:06

بر اساس خبرهای اعلام شده از سوی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، این شرکت شرایطی فراهم کرده است تا کاربرانش بتوانند بعد از نصب برنامه کاربردی پزشکت، 10 هزار تومان اعتبار هدیه دریافت کنند و از پزشکان این سامانه آنلاین، به صورت تصویری، صوتی و متنی علائم نگران کننده خود را در میان بگذارند و بدون نیاز به مراجعه حضوری، از تشخیص تخصصی برخوردار شوند.
ویزیت ایرانسلی‌ها با پزشکت، آنلاین و با تخفیف است

در صورت تمایل به خرید سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی ایرانسل، می توانید به مراکز و نمایندگی های مجاز این اپراتور مراجعه نمائید و ضمن دریافت سیم کارت از خدمات آن نیز بهره مند شوند.

ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، پیش از این نیز این امکان را فراهم کرده بود تا مشترکان بتوانند در شرایط حساس شیوع ویروس کرونا در ایران، نهایت استفاده را از خدمات متنوع دیجیتال نظیر آموزش آنلاین و … داشته باشند.

اپلیکیشن پزشکت، اپلیکیشن تخصصی ویژه ارائه مشاوره آنلاین در حوزه‌های مختلف سلامت است که امکان مشاوره‌های تصویری، صوتی و متنی، اطلاع رسانی عمومی در حوزه بهداشت و سلامت، ارائه مطالب به روز پزشکی و کاربردی، دسترسی آسان به پزشک متخصص، کاهش هزینه‌ها در برخورداری از خدمات پزشکی و مدیریت زمان را در اختیار افراد می‌گذارد.

این اپلیکیشن از طریق اپ استورهای معتبر برای گوشی‌های اندروید، از طریق وبسایت برای گوشی‌های آیفون و از طریق نسخه وب در دسترس است.

از طریق این اپلیکیشن، امکان استفاده و بهره گیری از مشاوره 35 شاخه مختلف دانش پزشکی اعم از گوش و حلق و بینی، طب فیزیکی و توانبخشی، رادیولوژی، جراحی مغز و اعصاب، پزشکی ورزشی، پزشک خانواده، اورژانس، کودکان، طب سنتی، رادیو انکولوژی، جراحی، پزشک کار، پزشک بیهوشی، ماما، طب هوا و فضا، روانپزشکی، چشم پزشکی، پزشکی هسته‌ای، داروساز، بیماری‌های عفونی و گرمسیری، اورولوژی، قلب و عروق، روانشناسی، پوست و مو، پزشک عمومی، پاتولوژی آسیب شناسی، نورولوژی، کاردرمانگری و فیزیوتراپی، زنان و زایمان، دندانپزشکی، تغذیه و رژیم درمانی، پزشکی قانونی و پزشک اجتماعی در دسترس است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت,سیم کارت دائمی,سیم کارت اعتباری,ایرانسل, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 270 تاريخ : يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 ساعت: 14:11

بنابر خبرهای اعلام شده و طبق آخرین بررسی های انجام شده توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در مورد مصرف کاربران اینترنت در کشور تا پایان آذرماه 1398 مشخص شد در واقع 8 میلیون و 771 هزار مشترک از اینترنت ثابت استفاده کرده اند.

هر آنچه که شما باید در مورد اینترنت ثابت بدانید


به خصوص این روزها که جهان و کشورمان درگیر بیماری ناشناخته و خطرناک کرونا شده است، با خارج نشدن از خانه و انجام کارهای روزانه در منزل با استفاده از اینترنت توانستیم تا حدودی از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم. در واقع اینترنت مبارزه با این ویروس را کمی برایمان آسان تر کرده است.

به جرات می‌توان اینترنت را یکی از با نفوذترین تکنولوزی‌های ارتباطی جهان نامید که همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. در واقع آن قدر اینترنت در کارهای روزمره انسان‌ها نقش دارد که حتی تصور یک روز بدون اینترنت بودن بسیار سخت و غیر ممکن است.

یکی از بخش‌های بسیار مهم در مورد اینترنت سرعت آن است. در واقع اینترنت از 15 سال پیش با سرعت  چند کیلوبایت در دقیقه دایل آپ (Dial up) آغاز شد و کم کم جای خود را با ADSL که سرعتی بین 512 کیلوبیت بر ثانیه تا حتی 16 مگابیت داشته عوض کرد. این روزها هم که زمزمه راه اندازی اینترنت با تکنولوژی فیبر نوری که سرعت بسیار بالایی دارد به گوش می‌رسد.

انواع سرویس‌های اینترنت ثابت و تفاوت میان آنها

به طور کلی دو نوع اینترنت داریم. اینترنت ثابت و اینترنت سیار یا همراه. همان طور که از اسم اینترنت سیار مشخص است به اینترنتی گفته می‌شود که همه جا بتواند همراه شما باشد مانند اینترنت تلفن همراه، اما اینترنت ثابت محدودیت مکانی دارد یعنی تنها مربوط به یک مکان مشخص است.

در ادامه می‌خواهیم چند نوع  اینترنت ثابت، مزایا و معایب آنها را برایتان شرح دهیم:

  • ADSL: ای دی اس ال (ADSL) مخفف عبارت Asymmetric digital subscriber line به معنای "خط اشتراک دیجیتال نامتقارن" بوده و یکی از زیر شاخه‌های تکنولوژی DSL است. سرعت دانلود در ADSL بیشتر از سرعت آپلود خواهد بود. این تفاوت برای کاربران عادی بسیار مناسب است زیرا در شرایط عادی، مقادیر داده‌های دانلود شده در مقایسه با آپلود، بسیار بیشتر است. ADSL امکان داشتن سرعت دانلودی بین 8 تا 24 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلودی بین 1 تا 3.3 مگابیت بر ثانیه را به کاربران می‌دهد. از جمله مزایای ای دی اس ال این است که ازآنجایی‌که مبتنی بر خطوط تلفن است، سرویس قابل‌دسترسی است و شرکت‌های زیادی در در ایران این سرویس اینترنتی را ارائه می‌دهند و نسبت به دیگر سرویس‌های اینترنتی مقرون‌به‌صرفه تر است. مشکل آن نیز این است که سرعت و کیفیت اتصال DSL، با بیشتر شدن فاصله بین استفاده‌کننده و ایستگاه سویچینگ کاهش پیدا می‌کند.
  • FTTX: در این نوع از اینترنت از فیبر نوری برای انتقال داده استفاده می‌شود به همین دلیل سرعت بالاتری نسبت به روش‌های قبلی دارد. در واقع به دلیل ظرفیت بیش‌تر کابل‌های نوری در حمل دیتا نسبت به کابل‌های مسی به خصوص در مسافت‌های طولانی‌تر، شبکه‌های تلفنی مسی در حال جایگزین شدن با فیبر هستند.  FTTx  یک تکنولوژی قابل اعتماد و کارآمد می باشد و برتری‌های زیادی نسبت به فناوری‌های کنونی دارد.  مانند پهنای باند بالا، هزینه کم، امنیت بیشتر و … .
  • VDSL: وی دی اس ال در واقع مخفف  Very-high-bitrate Digital Subscriber Line است. اولین تفاوت ADSL با VDSL این است که اولی از خطوط تلفن ثابت شهری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند در حالی که VDSL بر بسترهای کابل است و نیاز به کابل‌کشی و نصب کابل شبکه جداگانه از مرکز مخابرات تا دم در خانه شما دارد. سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به 5 برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز 300 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. در VDSL دیگر مانند ای دی اس ال فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی تاثیری بر کیفیت سرعت اینترنت ندارد، زیرا تکنیک استفاده شده در VDSL این است که سعی می‌کند از نزدیک‌ترین کافوی نوری (صندوق توزیع خطوط مشترکین که ورودی آن فیبرنوری و خروجی آن کابل مسی است) به مشترک سرویس‌دهی انجام شود.

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اینترنت,مخابرات,اینترنت wifi,اینترنت ADSL, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 254 تاريخ : پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:22

طبق گزارشات اعلام شده از سوی روابط عمومی ایرانسل، این شرکت به مناسبت ماه مبارک رمضان 1441 هجری قمری، پیشنهادهای ویژه  برای کاربران خود ارائه کرد که شامل تخفیف های ویژه هر چهار دقیقه مکالمه، چهل دقیقه رایگان، اذان تا اذان با مکالمۀ نامحدود، تا ۱۰۰ درصد تخفیف در بسته‌های ساعتی مکالمه و نیز تخفیف در قیمت بسته‌های ساعتی اینترنت بهره‌مند شوند و محتوای ویژۀ اپلیکیشن «لنز» را با اشتراک رایگان مشاهده نمایند.

پیشنهادهای ویژه ایرانسل برای ماه مبارک رمضان


در صورت تمایل به خرید سیم کارت اعتباری و دائمی ایرانسل می توانید به مراکز و نمایندگی های مجاز این اپراتور مراجعه نمائید و سیم کارت مورد نظر خود را دریافت کنید.

محتوای ویژۀ اپلیکیشن لنز با اشتراک رایگان

اپلیکیشن «لنز» نیز در ماه مبارک رمضان، محتوای ویژۀ ویدیویی را در سه دسته‌بندی «هدیۀ رمضان»، «نوستالژی رمضان» و «لنز و لبخند» با اشتراک رایگان و اینترنت نیم‌بهای ایرانسل، به مشترکان خود ارائه کرده است.

کاربران این اپلیکیشن، در طول ماه مبارک رمضان می‌توانند هر روز در بخش «هدیه رمضان» ۱۰ فیلم سینمایی ویژه، در بخش «نوستالژی رمضان» برنامه‌های خاطره‌انگیز رمضان‌های پیشین و در بخش «لنز و لبخند»، ویدیوهای طنز را تماشا کنند.

بر این اساس، مشترکان ایرانسل تا پایان ماه مبارک رمضان می‌توانند به ازای هر چهار دقیقه مکالمۀ ایرانسلی، چهل دقیقۀ بعدی آن تماس را رایگان گفت‌وگو کنند.

همچنین در طرح «اذان تا اذان با مکالمۀ نامحدود»، این امکان برای مشترکان ایرانسل فراهم شده تا هر شب از افطار تا سحر، با پرداخت تنها ۱۰۰۰ تومان، از مکالمه نامحدود ایرانسلی برخوردار شوند. این پیشنهاد به‌صورت روزانه در دسترس قرار می‌گیرد و از ساعت ۸ شب تا ۵ صبح قابل استفاده است.

فعال‌سازی هر یک از پیشنهادهای فوق، از طریق شماره‌گیری کد #۴۴۴۴* و نیز مراجعه به بخش «پیشنهادها» در اپلیکیشن ایرانسل من امکان‌پذیر است.

 علاوه بر این، در طول ماه مبارک رمضان، مشترکان ایرانسل می‌توانند بر اساس مکان، زمان و الگوی مصرف خود، از بسته‌های ساعتی مکالمه با تخفیف تا سقف ۱۰۰ درصد و بسته‌های ساعتی اینترنت با تخفیف ویژه بهره‌مند شوند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت,سیم کارت دائمی,سیم کارت اعتباری,ایرانسل, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 284 تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت: 14:02

بنابر خبرهای اعلام شده از سوی روابط عمومی اپراتور ایرانسل، این اپراتور در پاسخ به دعوت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از «سلول‌های اقتصاد دیجیتال کشور» برای پیوستن به پویش «ایران همدل»، عنوان پویشی است که همزمان با ماه مبارک رمضان 1441 هجری قمری، در شبکه‌های اجتماعی شروع شده و در راستای این حرکت، تلاش می‌شود تا با توجه به شرایط کرونایی موجود، همدلی و کمک به همنوع در کشورمان ایران ترویج شود درواقع ایرانسل بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران نیز با معرفی کد #1441* به این حرکت مردمی پیوست.
اپراتور ایرانسل به ایران همدل پیوست

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی ایرانسل می توانند، به نمایندگی ها و فروشگاه های آنلاین این اپراتور مراجعه نمایند و سیم کارت مورد نظر خود را خریداری کنند.

کاربران ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #1441*، مبلغ موردنظر خود را برای شرکت در این پویش پرداخت کنند. ایرانسل، به همان میزان به مبلغ فوق اضافه و با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، به محرومان استان خوزستان کمک می‌کند.

پیش از این نیز ایرانسل با موافقت مدیرعامل خود، دکتر بیژن عباسی آرند، برای تسهیل زندگی و آگاه‌سازی مشترکان درباره ویروس همه‌گیر شدۀ کرونا، اقداماتی برای آموزش آنلاین، ارائه 100 گیگابایت اینترنت ثابت رایگان، بیش از 12 میلیارد ریال کمک نقدی به مراکز درمانی و نهادهای مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا در استان‌های مختلف، دورکاری حداکثری کارکنان، بسترسازی برای ایجاد جلسات برخی نهادها، سازمان‌ها و کسب و کارها (از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی)، رایگان کردن محتواهای ارائه شده در تلویزیون اینترنتی لنز، ارائه مکالمه رایگان به مدافعان سلامت، افزایش درگاه‌های پرداخت در اپلیکیشن ایرانسل من، تغییر اعلان‌های اطلاع رسان تماس‌های شبکه، ارائه ۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه به معلمان دلسوز، و تغییر موقت نام شبکه را به نتیجه رسانده است.

جهرمی در این پست، تصویری از خود با لباس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی را منتشر کرده و نوشته بود: «… به همراه معاونینم تصمیم گرفتیم به مدت ۵ماه، یک چهارم حقوق ماهانه رو کنار بگذاریم برای داشتن سهم کوچیکی تو این همدلی. از همه‌ی همکاران وزارتخونه هم با ارسال یک نامه دعوت کردم تا اون‌ها هم هر درصدی که می‌تونند رو کنار بگذارند تا مبلغ جمع شده رو به‌وسیله سازمان‌های مردم نهاد، برای بچه‌های محروم جنوب کرمان تبلت بخریم که از آموزش جا نمونند. منم باید از چند نفر دعوت کنم تا این زنجیره‌ی هم‌دلی قطع نشه؛ اما این‌بار می‌خوام سنت شکنی کنم و از سلول‌های اقتصاد دیجیتال کشور دعوت کنم به این حرکت بپیوندند…»

مهندس محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز جمعه 5 اردیبهشت ماه 1399، با انتشار یک پست در حساب اینستاگرام خود از پیوستن به این کمپین خبر داده بود

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت,سیم کارت دائمی,خرید سیم کارت,ایرانسل, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 275 تاريخ : يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 ساعت: 14:06

بر اساس خبرهای اعلام شده از سوی روابط عمومی اپراتور ایرانسل، این شرکت بسته های اینترنت همراه مقرون به صرفه برای کلیه کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری و بدون محدویت در سرعت و فناوری ارتباطی به کاربران خبر داد. در واقع این اپراتور با پوشش سراسری خدمات نسل دو (EDGE)، نسل سه (3G) و نسل چهار (4G/LTE) ایرانسل در کلیه نقاط کشور و به‌عنوان ارزان‌ترین و مقرون‌به صرفه ترین تعرفه اینترنت همراه کشور قابل استفاده هستند.

ایرانسل بسته‌های اینترنت نامحدود همراه عرضه کرد


طبق، تعرفه بسته‌های یک روزه ایرانسل با حجم ۱۵ مگابایت ۵۰۰ تومان، ۳۰ مگابایت ۹۰۰ تومان، ۱۲۰ مگابایت هزار و ۸۰۰ تومان، ۲۰۰ مگابایت دو هزار و ۵۰۰ تومان، ۱ گیگابایت شبانه ۱۰هزار تومان و ۲۰۰ مگابایت شامل ۵۰ مگابایت ترافیک روزانه و ۱۵۰ مگابایت ترافیک شبانه هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

تعرفه بسته‌های هفتگی ایرانسل هم هزار و ۵۰۰ تومان برای ۴۰ مگابایت، ۲ هزار تومان برای ۶۰ مگابایت، ۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای ۱۰۰ مگابایت، ۴ هزار تومان برای ۲۰۰ مگابایت، ۵ هزار تومان برای ۳۰۰ مگابایت، هفده هزار و ۵۰۰ تومان برای ۵ گیگابایت، ۸ هزار تومان برای بسته ۳ گیگابایتی (شامل ۶۰۰ مگابایت ترافیک روزانه و ۲.۴ گیگابایت ترافیک شبانه) و همین‌طور ۴ هزار تومان برای بسته ۱۰۰۰مگابایتی قابل استفاده در بازه زمانی ۹ شب تا ۹ صبح تعیین شده است.

ایرانسل از عرضه بسته‌های اینترنت همراه مقرون‌به صرفه‌تراینترنت ارزان ، بدون محدودیت در سرعت و فناوری ارتباطی به مشترکان خود خبر داد. با این بسته های بهترین اینترنت کشور را در اختیار خواهید داشت.

بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل در ۶ دسته با اعتبار زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله با حجم ۱۵ مگابایت تا ۱۰۰ گیگابایت به مشترکان عرضه شده است.

در گروه بسته‌های اینترنت همراه ماهانه، ایرانسل با کاهش تعرفه، هزینه فعال‌سازی بسته ۲۰۰ مگابایتی را ۵ هزار تومان، ۳۵۰ مگابایتی را ۷ هزار تومان، ۴۰۰ مگابایتی را ۸ هزار تومان، ۵ گیگابایتی را ۲۰ هزار تومان، ۱۰ گیگابایتی را سی و دو هزار و ۵۰۰ تومان، ۲۰ گیگابایتی را ۵۰ هزار تومان، ۲۴ گیگابایتی شبانه را ۱۰ هزار تومان و ۵۰۰ مگابایت روزانه به همراه ۲ و نیم گیگابایت ترافیک قابل استفاده در بازه زمانی ساعت ۹ شب تا ۹ صبح را ۱۰ هزار تومان تعیین کرده است.

مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل می‌توانند بسته‌های ۳ ماهه ۶ گیگابایتی را با هزینه ۲۵ هزار تومان، ۹ گیگابایتی را سی و دو هزار و ۵۰۰ تومان، ۱۲ گیگابایتی را سی و هفت هزار و ۵۰۰ تومان، ۱۵گیگابایتی را ۴۵ هزار تومان، ۱۸ گیگابایتی را چهل و هفت هزار و پانصد تومان، ۳۰ گیگابایتی را ۶۰ هزار تومان و ۵۰ گیگابایتی را تنها با ۷۵هزار تومان خریداری نمایند.

ضمن آنکه بسته اینترنت همراه شش ماهه ایرانسل با ۹ گیگابایت ترافیک به قیمت ۳۵ هزار تومان، بسته شش ماهه ۷۰ گیگابایتی با قیمت ۱۳۰هزار تومان، بسته‌های یک ساله ۱۲ گیگابایتی با قیمت ۴۲ هزار تومان و ۱۰۰ گیگابایتی با قیمت ۱۷۵هزار تومان هم به مشترکان ایرانسل عرضه شده است.

فعال‌سازی بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل به سادگی و با شماره‌گیری کد #۵*۵۵۵* ممکن می‌باشد. در حال حاضر بسته‌های یک روزه ۲۰۰ مگابایتی و یک گیگابایتی، هفتگی ۱ و ۳ گیگابایتی و ماهانه ۳ و ۲۴ گیگابایتی صرفا توسط مشترکان سیم‌کارت های اعتباری قابل فعال‌سازی است. همچنین بسته‌های شبانه هم بین ساعت ۲ تا ۸ بامداد قابل استفاده هستند.

مکالمه ایرانسلی و ۲۰ پیامک فارسی ایرانسلی، بسته هزار و ۵۰۰ تومانی شامل ۳۰ مگابایت اینترنت همراه، ۳۰ دقیقه مکالمه و ۳۰ پیامک فارسی ایرانسلی، بسته ۲هزار تومانی شامل ۵۰ مگابایت اینترنت همراه و ۵۰ دقیقه مکالمه و ۵۰ پیامک فارسی ایرانسلی و بسته ۵ هزار تومانی شامل ۲۰۰ مگابایت اینترنت همراه، ۲۰۰ دقیقه مکالمه و ۲۰۰ پیامک فارسی ایرانسلی به فهرست بسته‌های افزایشی ترکیبی روزانه، هفتگی و ماهانه قبلی ایرانسل اضافه شدند.
فعال‌سازی این بسته‌ها از طریق شماره گیری کد #۱*۲*۵۵۵* برای مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل ممکن می‌باشد.

براین اساس، چهار بسته ترکیبی هفتگی جدید شامل بسته هزار تومانی با قابلیت ۲۰ مگابایت ترافیک اینترنت، ۲۰ دقیقه علاوه بر این، مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل می‌توانند با توجه به میزان مصرف مکالمه، استفاده از اینترنت همراه و پیامک خود، بسته ترکیبی مورد نظر خود را انتخاب کرده و الگویی مقرون به صرفه را برای هزینه‌های خود برگزینند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت,سیم کارت اعتباری,خرید سیم کارت,ایرانسل,اینترنت, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 300 تاريخ : پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399 ساعت: 12:52

بنابر خبرهای اعلام شده از سوی شرکت خدمات ارتباطی همراه اول، در 10 اردیبهشت ماه 1393، همزمان با شروع به کار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، جشنواره «جمعه هاي رؤيايي» همراه اول آغاز شد. در واقع این جشنواره مختص مختص کاربران سیم کارت های دانشجو است که با فعالسازی رایگان سیم کارت خود، می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

جشنواره «جمعه هاي رؤيايي» همراه اول آغاز شد


علاقه مندان جهت خرید سیم کارت 0912 دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول رند می توانند به مراکز و نمایندگی های مجاز مراجعه نمایند و ضمن خرید خط 0912 می توانند از خدمات آن نیز بهره مند شوند.

کاربران سيم كارت هاي دانشجويي همراه اول، مي توانند با شماره گيري كد دستوري #44*111* بصورت رايگان امكانات در نظر گرفته شده روي سيم كارت خود را فعال كنند.
بر اساس اين طرح كليه تماس هاي اين مشتركين با همراه اول و تلفن ثابت، در روز جمعه رايگان است.

طبق این خبر، جشنواره جمعه هاي رؤيايي از روز چهارشنبه 10 ارديبهشت ماه، همزمان با بازگشايي بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، آغاز شده و تا روز جمعه 27 تيرماه سال جاري ادامه دارد. همچنين با يك بار فعالسازي و ثبت نام در جشنواره، مشتركين مي توانند تا انتهاي طرح از مكالمه هاي رايگان جمعه ها استفاده كنند.

اين گزارش مي افزايد: پس از وارد كردن كد فعالسازي جشنواره از طريق #441*111*، چنانچه سيم كارت فرد دانشجو نباشد، سيستم از طريق پيامك اعلام مي كند كه فرد واجد استفاده از اين طرح نيست.
سيم كارت دانشجويي همراه اول از دفاتر خدمات ارتباطي داخل و يا نزديك دانشگاه ها قابل تهيه است.
در صورتي كه مقصد تماس شماره (همراه اول يا تلفن ثابت) باشد مكالمه رايگان خواهد بود

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت,سیم کارت دائمی,سیم کارت اعتباری,همراه اول, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 258 تاريخ : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ساعت: 13:43